................................................................

................................................................

2013-08-05

Zanim nadeszły afrykańskie upały :)

Afrykańskie upały zrobiły z ogrodu sawannę ale po kilku dużych burzach i gwałtownych ulewach powoli regeneruje się i wraca do takiego to, wczesnolipcowego wyglądu. Nie mam systemów nawadniających, więc pogoda bezpośrednio zapisuje się w wyglądzie ogrodu. Sytuację ratuje to, że jest specjalny hydrofor do podlewania ogrodu i lubię podlewać :)

Przed deszczem i za chwilę... w deszczu :)

Z akcesoriów rekreacyjnych najczęściej korzystają goście, czasami ktoś z rodziny, bo mi zawsze brakuje czasu. Ale poczucie, że w każdej chwili mogę, całkowicie wystarczy :)

Ważne jest, żeby wygospodarować sobie choćby najmniejszy skrawek, nawet taką namiastkę ogrodu. Bliskość roślin, ich zapach sprawiają, że nawet najkrótsza chwila spędzona w tym miejscu regeneruje. Ten mini ogródek na małym balkoniku, to ogródek mojej córki.

Pozdrawiam serdecznie :)

9 komentarzy:

  1. Zachwycajacy ogrod.
    Serdecznosci z Alzacji,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie dla takich sytuacji jak wysokie temperatury ja również zdecydowałem się na zbieranie wody deszczowej. Jak nawet czytałem w artykule https://www.dostudni.pl/zbieranie-deszczowki-i-wod-roztopowych-dla-celow-domowych-i-do-uprawy-roslin,b73.html to jest to bardzo ważne, ponieważ taką wodą możemy później bez problemu podlewać nasze ogrody.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dlatego ja właśnie staram się zawsze przygotować na takie stany pogodowe. W takiej sytuacji zbieranie wody deszczowej okazuje się bardzo mądrym pomysłem. Ciekawie ten proces opisano w https://tbs24.pl/jak-zbierac-i-wykorzystac-wode-deszczowa/ i jestem zdania, że warto jest się z nim zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak najbardziej takie upały może i są fajne, ale nie możemy w tym okresie zapominać o naszych roślinach w ogrodzie. W takiej sytuacji z pewnością doskonale sprawdzi się system nawadniania od https://www.podlane.pl/ który działa doskonale w każdych warunkach.

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty